Alleen Nederlandse modellen !

Wat is het verschil tussen een Nederlands model LED TV of een model uit een ander Europees land ?
Er zijn een aantal belangrijke verschillen. 
Wij verkopen alleen origineel Nederlandse modellen.
​In geval van Samsung zijn dit b.v. UE55KS7000SXXN UE55KS7500SXXN UE55KS8000LXXN UE55KS9000LXXN
​Er zijn een aantal online aanbieders die beweren dat ze NL-modellen verkopen maar deze niet leveren.
​De tv zit bij levering keurig netjes verpakt maar de barcode met type aanduiding ontbreekt. ( wat al verdacht is )
​Als je de tv uit de verpakking haalt en achterop de tv kijkt naar de sticker met productinformatie staat hier een ander nummer dan b.v. UE55KS8000LXXN !
​B.v. UE55KS8002TXXH , UE55KS7002UXXH , UE55KS7005UXXE , UE55KS8090 , UE55KS8000TXZT EN ZO NOG VEEL MEER !
​Om deze tv's in Nederland te laten werken moeten deze gejailbreaked worden ! ( dit is een illegale firmware aanpassing.)
​Dit heeft gevolgen voor de werking en garantie zoals in onderstaand overzicht uitgelegd.
  • DVB-C CI+
  • SMART-TV APPS
  • GARANTIE
DVB-C  CI+ Gecertificeerd
Bij Nederlandse modellen zijn de tvs altijd CI+ gecertificeerd voor UPC, ZIGGO, KPN, Caiway en Canal Digital
Zodat deze direct na aanschaf goed werken, maar nog belangrijker, dat wanneer
b.v. UPC of ZIGGO een update uitvoerd de tv nog steeds werkt !
Bij buitenlandse modellen die op b.v. Kieskeurig en Beslist.nl worden aangeboden
zijn de tvs niet gecertificeerd en werkt de ingebouwde dvb-c tuner dus niet !
Er zijn aanbieders die bij buitenlandse modellen zelf de firmware aanpassen. (jailbreaken)
Daardoor werkt de dvb-c tuner ineens wel maarrrrrr,
zodra b.v. UPC of ZIGGO een update uitvoerd bent u de klos.
Er zal weer aan de tv gesleuteld moeten worden zodat de aanbieder bij u langs zal moeten komen
of dat u zelf met de tv naar de aanbieder moet gaan. ( ga maar uit van het laatste )
Daarbij komt, dat als er door een ander dan b.v. Samsung aan de firmware is gesleuteld
de FABRIEKS GARANTIE VERVALT !
Dit kunt u nalezen in de garantievoorwaarden van b.v. Samsung.
Vraag dus altijd naar een Nederlands model en let op
dat u NIET als antwoord krijgt : Het apparaat heeft Nederlandse software.
Ons advies ; Koop altijd bij een officieel dealer.
Deze vindt u eenvoudig op de websites van b.v. Samsung, Sony, Philips, LG, enz.
SMART-TV APPS
Bij veel merken zullen de apps die op de tv staan en die u uit de app-store download
weergegeven worden in de taal vanwaar de tv vandaan komt !
Komt de tv uit b.v. Duitsland, zullen de apps allemaal in het Duits zijn, ook die u nieuw download.
Nu denkt u mischien ; mijn Duits is redelijk goed.
Maar wat als de tv uit Portugal, Zweden of Tsjechië komt.
Ook hier geldt hetzelfde als bij de dvb-c tuner.
Als de firmware is aangepast zal alles werken, totdat ........
GARANTIE
Zoals al vermeld vervalt de fabrieksgarantie van 2 jaar zodra er door een ander
dan de officiële importeur of officiële reparateur aan de tv is gesleuteld.
Bij buitenlandse modellen komen niet alle merken aan huis voor garantie/service.
Bij Nederlandse modellen heeft u bovendien recht op coulance van de importeur
zodra de tv buiten de 2 jaar garantie defect raakt.
Gaat de tv b.v. na 3,5 jaar kapot en is deze niet meer te herstellen ( totalloss )
dan zal de importeur met een crediteringsvoorstel komen,
afhankelijk van de ouderdom en aanschafprijs van een vergelijkbare nieuwe tv.
U bent dan niet uw hele aankoopbedrag ineens kwijt. ( zoals het hoort )
Bij buitenlandse modellen mag u aan de slag met de internetwinkel waar u de tv heeft gekocht ( veel succes )
Heeft u verder nog vragen over een en ander, loop dan eens onze winkel binnen.

 

Hier een voorbeeld van de Samsung garantievoorwaarden zoals vermeld op de Samsung website : http://www.samsung.com

De zaken die NIET gedekt zijn via uw garantie

De garantie van SAMSUNG dekt alleen fabricagedefecten. Dit omvat geen accessoires zoals batterijen, (gloei)lampen, inktpatronen enzovoorts.
De aansprakelijkheid van SAMSUNG Electronics (of zijn benoemde onderhoudsagent) is beperkt tot de kosten van reparatie en/of vervanging van het product onder garantie.
De garantie is ongeldig als het defect (op welke wijze dan ook) door verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen is veroorzaakt.

Het is ongeldig wanneer onbevoegde personen op enigerlei wijze wijzigingen of reparaties uitvoeren.

De garantie is eveneens ongeldig in de volgende gevallen:

Bij de reparatie van een huishoudelijk product dat in een commercieel milieu wordt gebruikt
Bij een reparatie die toe te schrijven is aan een onjuiste installatie in uw huis
Bij een reparatie van elk onderdeel waarvan het serienummer is verwijderd
Waar alle aanvullende apparatuur, dat niet door SAMSUNG geleverd of geadviseerd is, problemen en schade veroorzaakt dat met het product in verband staat of met het product gebruikt is.

Vanaf de garantiekaart :

Retouren

Wat moet ik doen als ik mijn pakket terug wil sturen?

1. Retour aanmelden Meld je retour aan via ons contactformulier
2. Nadat je retour is aangemeld, ontvang je van ons een bevestiging met verdere instructies. Hiervoor kunt u vervolgens ons retourenformulier downloaden en met het product retour zenden.